Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Ibu dikecam bawa anak tanpa pakaian pergi membeli-belah

on Friday 19 August 2016


BEIJING 18 Ogos – Seorang ibu tergamak membawa anak perempuannya membeli-belah di sebuah pasar raya di China dengan keadaan kanak-kanak itu bertelanjang baru-baru ini.

Mail Online yang memetik kenyataan People’s Daily Online melaporkan, perbuatan si ibu itu menerima kecaman daripada orang ramai selepas gambar mereka dimuat naik ke dalam sebuah laman sosial di sini.

Kejadian memalukan itu dirakam seorang individu yang terkejut dengan ‘penampilan’ kanak-kanak tersebut di Xinyang, wilayah Henan pada 13 Ogos lalu.

Individu tersebut kemudian memuat naik gambar kanak-kanak yang dipercayai berusia dalam lingkungan dua tahun itu ke dalam laman sosial Weibo.

Gambar kanak-kanak perempuan yang mengekori ibunya dengan hanya memakai selipar itu menjadi viral dalam sekelip mata apabila ditonton lebih 12.7 juta kali, sehingga mengundang kemarahan orang ramai di China.

Banyak pihak menghamburkan kemarahan terhadap sikap si ibu yang tidak mempedulikan langsung penampilan anaknya itu.

“Sebagai seorang ibu kepada anak yang berusia satu tahun, agak sukar untuk saya menerima perkara ini,” kata seorang pengguna.

Seorang lagi pengguna pula berkata, insiden tersebut adalah contoh terbaik menunjukkan seorang kanak-kanak itu ‘didera’.

Ada juga dalam kalangan pengguna laman sosial yang menganggap perbuatan membiarkan kanak-kanak itu tanpa sebarang pakaian di tempat awam sebagai satu penghinaan.

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment