Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Balada Pencinta : Taruhan terbaru Khir Rahman

on Saturday 19 October 2013


SELEPAS mencipta kontroversi menerusi filem arahan pertamanya ... Dalam Botol, Khir Rahman kembali mengarah dalam filem keduanya, Balada Pencinta yang bakal ditayangkan pada 24 Oktober ini.

Berbanding dengan ... Dalam Botol yang agak sarat dengan bahasa filem dan falsafahnya yang tersendiri, filem Balada Pencinta ini lebih bersifat komersial.

Mengakui akan hal itu, pengarah prolifik itu menyifatkan Balada Pencinta, bakal dikritik oleh semua pengkritik filem kerana filem ini bukan filem seni yang ada bahasa filem.

“Ia merupakan karya komersial yang sememangnya menjadi makanan penting dalam industri filem tempatan. Tetapi, kualiti filem dan ceritanya masih lagi menjadi keutamaan,” katanya.

Filem ini diterbitkan oleh Primeworks Studios Sdn Bhd, dibarisi beberapa nama besar dalam dunia lakonan, seperti Johan As’ari, Siti Saleha, Faizal Hussein, Dian P.Ramlee, Sein Ruffedge dan Miera Liyana

Balada pencinta mengisahkan cinta terlarang di antara bekas ahli kumpulan mafia bernama Amir dan seorang pelajar seni, Aisyah.  Amir yang mahu memulakan hidup baru sebagai pemuzik jalanan telah bertemu dengan Aisyah yang berasal dari keluarga kaya. Ibu bapa Aisyah telah mengaturkan perkahwinannya dengan Boy, anak seorang ahli perniagaan yang kaya, dengan harapan perkahwinan mereka membolehkan kedua-dua perniagaan keluarga itu berkembang.

Sumber
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment