Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Polis selam cari pistol tembak Hussain

on Tuesday 1 October 2013


SERI KEMBANGAN – Polis kini giat menjalankan operasi mencari pistol yang digunakan untuk membunuh Pengasas Kumpulan Perbankan Arab Malaysia (Ambank), Hussain Ahmad Najadi di tasik The Mines, dekat sini.

Operasi masuk hari kedua, semalam bagaimanapun gagal menemui pistol yang digunakan untuk menembak Hussain dalam  kejadian 29 Julai lalu.

Suspek utama berusia 44 tahun itu dibawa sekali lagi ke lokasi berkenaan yang terletak di Lebuhraya Besraya kira-kira jam 1.20 petang semalam bagi membantu polis mengesan pistol yang dibuang ke dalam tasik bertujuan untuk melupuskan bukti.

Sumber polis memaklumkan 10 penyelam dari Unit Skuba Forensik PDRM bersama 20 lagi anggota polis dari Unit Jenayah Berat (D9) IPK Kuala Lumpur diketuai Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairy Ahrasa terlibat dalam operasi yang bermula kira-kira jam 10 pagi dan berakhir jam 4 petang.

Difahamkan, unit skuba menyelam pada kedalaman 10 meter di lokasi dikenal pasti namun masih belum menemui pistol yang digunakan suspek.  

Hasil siasatan sebelum ini,  polis percaya senjata yang digunakan untuk membunuh Hussain adalah pistol automatik 9mm, berdasarkan peluru yang ditemui pada si mati.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah ketika dihubungi mengesahkan operasi dan memaklumkan  operasi mencari senjata berkenaan akan disambung hari ini.

Pada 23 September lalu, suspek utama yang dikenali sebagai ‘Sei Ngan Cai’ bersama dua rakannya ditahan dalam serbuan polis di sebuah rumah Larut Tin Tambahan, Taiping Perak.
 
Suspek disambung reman sehingga 6 Oktober ini bagi membantu siasatan.

IZWAN ROZLIN
Sumber : Sinarharian
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment