Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Shaheizy Sam sedang 'tunggu pinangan'!

on Wednesday 6 November 2013


Lazimnya, wanita menunggu pinangan, namun berbeza pula dengan aktor popular, Sam atau nama sebenarnya, Shaheizy Sam Abd Samad, 31, mengakui menunggu pinangan daripada kaum Hawa itu.

“Saya masih menunggu calon wanita yang sesuai untuk meminang saya!,” katanya sambil berseloroh.

"Setakat ini, saya tidak mempunyai sesiapa. Walaupun berkawan dengan ramai orang. Saya bukan seorang yang memilih. Tetapi belum jumpa wanita yang tepat, sebab saya sendiri tidak mencari. Saya seorang yang menunggu!,” katanya yang tidak terlalu memikirkan kesempurnaan seseorang wanita, cukup sekadar comel dan memiliki ciri-ciri kewanitaan.

Menurutnya, sekiranya dia berjumpa dengan seorang wanita yang sederhana dan berjaya menyentuh hatinya, dia akan segera memberitahu kepada rakan media berhubung kisah cintanya walaupun mungkin sesetengah orang berpendapat dia seorang perahsia.

Sam berkata, walaupun dia seorang yang hidup dalam dunia sendiri tapi itu tak bermakna tidak mahu berkongsi cerita dengan sesiapa lebih-lebih lagi peminatnya.

"Sebenarnya apa yang menghantui saya, saya rasa, saya ni seorang yang sangat membosankan!,” katanya yang enggan mengulas mengenai hubungan mesranya dengan aktres Fazura seperti yang digemburkan sebelum ini.

Baginya,  dia sering kali dikaitkan dengan hubungan cinta bersama aktres wanita, namun perkara itu tidak benar kerana hubungan mereka tidak lebih daripada hubungan seorang kawan.


Janji Sam buat peminat

Lupakan berkenaan kisah peribadinya, adik kepada aktres jelita, Zizie Ezete ini tetap optimis mengembangkan karier seninya.

Pernah merangkul gelaran Bintang Paling Popular menerusi Anugerah Bintang Popular (ABP), sebanyak dua kali, Sam kembali melakar kejayaan sendiri bila tercalon sebagai Pelakon Lelaki Terbaik Filem (SAM) menerusi Anugerah Skrin 2013 yang bakal berlangsung pada 27 November ini.

Tidak pernah meletakan harapan tinggi bagi setiap pencalonan yang diterima, Sam berkata, dia akan terus berusaha keras memberikan yang terbaik pada masa akan datang sekali gus mahu meninggalkan kesan melalui lakonannya.

Katanya, minatnya yang mendalam terhadap bidang seni, membuatkan dia sentiasa berusaha untuk menjadi yang lebih baik daripada apa yang dilakukannya sebelum ini.

“Sekarang, saya mahu tingkatkan lagi kebolehan lakonan dengan watak yang meninggalkan kesan mendalam kepada penonton. Melalui cara itu, mungkin pada masa akan datang, orang akan membuat penilaian terhadap lakonan saya dan apa yang saya berikan kepada masyarakat.

“Saya sangat idam watak filem sejarah seperti Leftanen Adnan di mana untuk saya terokai suasana dan menjiwai watak orang-orang yang berkaitan dengan watak penting yang berperanan dalam filem tersebut.

“Bagi saya ia sesuatu yang penting untuk dinilai, apatah lagi membabitkan kepentingan sesebuah negara, masyarakat dan rakyatnya,” katanya yang bakal muncul dengan filem terbarunya, Kisah Paling Gengster, November ini.


Lancar single baharu

Selain lakonan, Sam yang pernah menubuhkan band sendiri, M.O.B, di awal kemunculannya dulu, kini tetap meneruskan minatnya dalam bidang nyanyian.

Menurut Sam, dia kini sibuk dengan rakaman single pertamanya yang ditaja oleh Nescafe. Turut berduet dengan Liyana Jasmay, projek #NescafeOnSam itu akan dilancarkan pada pertengahan November ini.

Sam berkata, dengan munculnya single tersebut, dia berharap peluangnya untuk bergelar penyanyi akan terus bersinar.

"Memang rezeki saya lebih menyerlah dalam lakonan, tetapi minat saya dalam nyanyian tak pernah padam.

"Disebabkan terlalu banyak tawaran lakonan, saya terpaksa tangguhkan minat dalam nyanyian. Tapi sekiranya ada peluang, saya akan cuba dengan sebaik mungkin untuk memenuhinya," katanya.

Dalam pada itu, Sam memberitahu, dia baru sahaja selesai menjalani penggambaran filem ‘Adnan Sempit Sawadeekap’ di Bangkok.

“Saya bersyukur kerana Adnan Sempit punya pengikutnya sendiri. Dan sejujurnya saya sangat teruja dengan sekuel terbaru filem ini.

"Bukan saja memaparkan jalan cerita yang lebih menarik, ia turut menampilkan lebih banyak aksi yang mana saya sendiri melakukannya," katanya.


Duta Peraduan Fuelled By Fans

Seiring popularitinya, anak emas Metrowealth International Group (MIG) ini turut dilamar menjadi duta untuk beberapa syarikat serta produk terkenal.

Terbaru, Sam dipilih sebagai duta untuk mempromosikan Peraduan Fuelled By Fans Powered By Primax yang dianjurkan oleh Petronas.

“Saya rasa inilah masanya untuk saya bersama peminat, sekali gus mereka dapat memenangi wang tunai dan mengharungi cabaran sebenar pemanduan bersama saya di satu destinasi yang ditetapkan bersama Kad Mesra yang telah siap diisi dengan minyak Primax dan juga telefon pintar bersama plan data tanpa mempunyai wang dan telefon bimbit.

“Kami akan bermula dari stesen Petronas Solaris, Serdang dan berakhir di stesen Petronas Kulim, Kedah,” katanya yang tidak sabar menimba pengalaman pemanduan yang jauh bersama peminatnya.

Peraduan yang akan berakhir pada 24 November ini akan mengumpulkan lima kumpulan yang mana setiap kumpulan perlu membantu setiap selebriti dengan menggunakan platform sosial media untuk menang dalam perlumbaan ini.

Antara selebriti lain yang turut sama bertanding dalam peraduan ini termasuklah  Maya Karin, DJ Yoon, pelakon dari Hong Kong iaitu Him Law dan selebriti popular dari Taiwan iaitu Bii.

Mengulas mengenai kontraknya bersama MIG, Sam yang merupakan antara artis yang paling lama bertahan di produksi itu berkata, dia tidak mempunyai sebarang masalah dengan produksi milik Mejar (K) David Teo itu.

“Saya tidak pernah melihat kandungan kontrak MIG sebagai satu masalah besar. Dan saya sangat jelas bahawa ' jangan sesekali bawa masalah peribadi' ketika bekerja.

"Jadi saya tidak ada masalah untuk terus bersama Metrowealth,” katanya.

Sumber
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment