Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Aidil : Tuntutan nafkah anak oleh Rita tak munasabah

on Friday 6 December 2013


PEMAIN bola sepak kebangsaan, Mohamad Aidil Zafuan Abd. Razak menganggap tuntutan nafkah untuk dua orang anak mereka yang diminta bekas isteri, pelakon Rita Rudaini Mokhtar sebanyak RM5,392 sebagai tidak munasabah.

Hal ini kerana menurut Aidil, gaji bulanan yang diperolehinya hanya RM10,000 sebulan.

Aidil, 26, yang mengikat kontrak dengan pasukan Johor Darul Takzim (JDT) turut mendakwa jumlah yang diminta Rita, 37, melampaui perbelanjaan sebenar keperluan asas kedua-dua anaknya, Airit Rayyan Rizqin, 4, dan Airit Qaqa Arjuna, 2.

Aidil juga menolak wujudnya kos susu dan lampin pakai buang  kerana anaknya sudah pun makan makanan pejal dan sudah pandai pergi ke tandas sendiri.

"Saya percaya kos perubatan tinggi kerana Rita memilih Hospital Prince Court sedang masih banyak pilihan hospital lain yang lebih murah.

"Saya ada mengirim cek bernilai RM3,000 kepada Rita namun tidak dituntut dan cek dikembali malah Rita enggan menerima bayaran nafkah melalui cek CIMB bertarikh 19 Mac," ujar Aidil.

Tambahnya lagi, gaji RM10,000 yang diterimanya perlu diagihkan kepada tanggungan lain juga seperti ibu bapa, hutang peribadi dan keperluan sendiri.

Kata Aidil, duit itu jugalah yang digunakannya untuk memberi nafkah kepada anak-anaknya yang diperuntukkan RM2,000 hingga RM3,000 sebulan.

Sumber
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment