Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Diana Amir : Dakwah menerusi pakaian

on Friday 27 December 2013


SESUAI dengan penampilannya berimej Muslimah, Diana juga tidak ketinggalan dalam urusan perniagaan yang melibatkan pakaian.

Memilih cara dakwah menerusi pakaian, Diana dan suami turut mengusahakan perniagaan pakaian Muslimah, Diana Amir exclusive, (DA'e).

Baru sahaja diperkenalkan pada Ramadan lalu, Diana bersyukur kerana usaha dakwahnya itu turut mendapat sambutan dalam kalangan masyarakat terutamanya peminat.

"Alhamdulillah, sambutan yang diterima sangat baik dan saya yakin, ianya menepati pilihan dan cita rasa Muslimah.

"Dalam perniagaan ini, saya bukan hanya memfokuskan soal keuntungan, namun saya lebih mementingkan usaha dakwah di mana kita tidak lalai dalam berfesyen sehingga boleh menggadaikan aurat.

"Rekaan DA'e tidak perlu diragui kerana saya percaya, material yang digunakan tidak melekat dan tidak mengikut potongan badan.
 
Alhamdulillah, bukan sahaja jubah, malah tudung dan selendang juga mendapat permintaan tinggi," katanya yang bakal memperkenalkan rekaan jubah siri kedua pada awal tahun depan.

Laman sosial palsu

Lumrah sebagai selebriti, apa jua yang dilakukan pasti mendapat perhatian daripada masyarakat.

Bukan itu sahaja, malah ada juga individu yang tidak bertanggungjawab cuba mencipta akaun laman sosial palsu semata-mata untuk memberi kepuasan pada diri sendiri.

Tidak terlepas daripada perkara itu, Diana juga turut terpalit dengan beberapa akaun laman sosial, Facebook yang didaftarkan di atas namanya.

"Bukan satu atau dua, banyak juga laman sosial yang menggunakan nama saya. Namun, saya hanya ada satu akaun di Facebook dengan nama, Diana Amir.

"Saya tidak kisah sekiranya akaun Facebook itu dibuat untuk tujuan kebaikan seperti berkongsi ilmu dan tip berguna. Namun, saya dapati, ada yang digunakan sebagai medan menyampaikan berita tidak berfaedah dan ruangan gosip.

"Tolong hentikan kerja-kerja itu kerana ia juga turut menjejaskan kredibiliti saya bagi mereka yang kurang mengenali siapa saya," jelas Diana.

Azam tahun baharu

Memandangkan hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi, tirai 2013 bakal berlabuh, Diana turut mempunyai perancangan mengenai azam tahun baharu.

Katanya, dia berhasrat untuk memperbanyakkan ilmu dengan membaca lebih banyak buku yang ada.

"Sebenarnya, saya banyak beli buku namun sehingga kini masih tak sempat membacanya dek kekangan masa.

"Insya-ALLAH, saya berazam untuk membacanya pada tahun hadapan kerana sebagai manusia, kita tidak boleh sunyi daripada belajar dan terus mencari ilmu.

"Ilmu yang ada itu tidak akan cukup kerana ia perlu dipertingkatkan dari masa ke semasa," katanya.

Sumber

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment