Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Ekin AF3 dan Yazer telah putus cinta

on Monday 23 December 2013


SETELAH lapan tahun menyulam cinta, penyanyi kelahiran Akademi Fantasia musim ketiga, Ekin Rahman atau Ekin AF3 mendedahkan hubungan cintanya dengan penyanyi Yazer sudah putus awal Disember lalu.

Masih berasa sedih dengan perpisahan tersebut, Ekin mengakui ingin memberi sepenuh perhatian kepada kerjaya nyanyiannya dan menganggap 2014 sebagai tahun untuknya bangkit dan menyinar sama seperti rakan seangkatannya dalam AF3 seperti Mawi dan Marsha.

Kepada Kosmo! Ekin melanjutkan perbualan mengenai perpisahan dengan Yazer selain bercerita mengenai perancangannya dalam bidang nyanyian pada masa hadapan.

Kosmo!: Kenapa hubungan Ekin dan Yazer boleh putus sedangkan kalian sudah bercinta selama lapan tahun?

EKIN: Ya. Saya bercinta dengan dia selepas keluar Akademi Fantasia pada tahun 2005 lagi. Selama lapan tahun kami bercinta pernah juga putus tetapi sambung kembali. Tetapi kali ini hubungan kami benar-benar sudah putus.

Bila kalian putus cinta dan apa puncanya?

Kami putus awal Disember lalu. Puncanya biarlah kami sahaja yang tahu. Tetapi kami putus secara baik.

Apakah perasaan Ekin bila hubungan dengan Yazer tidak berpanjangan?

Memang sedih sebab kami sudah bercinta selama lapan tahun. Tetapi hendak buat macam mana, jodoh kami sampai setakat ini sahaja.

Apakah perancangan Ekin selepas ini?

Selepas ini saya hanya fokus pada nyanyian. Lebih baik saya solo. Buat masa ini saya tidak fikir ingin bercinta. EKIN enggan mendedahkan punca perpisahan dia dengan bekas kekasihnya, Yazer.

Adakah Ekin kurang menyerlah selama ini berbanding rakan-rakan AF yang lain kerana larut dalam percintaan bersama Yazer?

Tidak. Kerjaya nyanyian saya okey. Saya sentiasa menerima undangan menyanyi.

Apakah perkembangan terbaharu anda dalam bidang nyanyian?

Saya baru menghasilkan album pertama berjudul Ekin Rahman: Satu Percaturan pada awal Januari lalu. Selepas mempromosikan single pertama, Ceritaku dan Dia, saya bakal muncul dengan single kedua pula. Selain itu, saya juga terlibat dengan projek Kementerian Komunikasi dan Multimedia dalam menyampaikan lagu Zapin Budi. Projek itu sempena Tahun Melawat Malaysia 2014.

Kenapakah Ekin berani muncul dengan album terlebih dahulu sebelum tampilkan single?

Syarikat rakaman saya iaitu Stadium First yang merancang untuk keluarkan album dahulu.

Setakat ini bagaimana sambutan album pertama Ekin itu?

Alhamdulillah, sambutan menggalakkan terutama sekali di Sabah. Ramai peminat di Sabah yang bertanya mengenai album tersebut.

Berapa buah lagu yang dimuatkan dalam album itu dan siapa barisan komposer yang terbabit?

Album saya itu memuatkan tujuh buah lagu yang mendapat sentuhan sepenuhnya komposer tempatan seperti Anjang, Rosli Ahmad, Ajak, Amir Syawal dan ramai lagi.

Khabarnya anda juga kini terlibat dalam bidang lakonan. Benarkah?

Ya. Saya bakal muncul menerusi drama lakonan pertama saya untuk RTM1 berjudul Jimmy Sompoton.

Sumber
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment