Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Ikhwan (Hot FM) Tetap Akan Kahwin Tahun Depan

on Tuesday 10 December 2013


PETALING JAYA: Penyampai radio Hot FM, Ikhwan merancang mendirikan rumah tangga pada tahun hadapan dengan tunangnya yang dikenali sebagai Natasha Nadia.
Ikhwan atau nama sebenarnya Mohd Khairul Ikhwan, 30, berkata, sudah tiba masanya untuk dia mengubah fasa kehidupan dengan mengakhiri zaman bujang bersama wanita yang dicintai.
"Setakat ini saya belum memilih tarikh sesuai, tetapi macam mana sekali pun kami akan berkahwin juga pada tahun depan.
"Alhamdulillah, saya sudah bersedia memikul tanggungjawab sebagai seorang suami," katanya kepada mStar Online.
Ikhwan ditemui pada majlis pelancaran drama terbaharu portal Tonton berjudul Dan Calonnya Adalah... di restoran Score, The Roof 1 First Avenue, di sini pada Isnin.
Bagaimanapun tambah Ikhwan, dia enggan mengambil sikap terburu-terburu dan terlalu beria-ia dengan persiapan majlis perkahwinan kerana bimbang jika jodohnya dengan Natasha tidak menjadi.
"Saya ambil pendekatan untuk tidak terlalu beria-ia dalam membuat persiapan. Maklumlah sebelum ini saya pernah putus tunang, risau jika pisang berbuah dua kali," ujarnya.
Sementara itu, Ikhwan juga sibuk dengan perniagaannya di bazar Uptown Damansara di sini yang menjual barang-barang wanita seperti beg tangan, baju, aksesori dan kasut.
"Alhamdulillah perniagaan ini mendapat respons yang baik. Jika sebelum ini tunang saya yang menguruskan perniagaan ini, sekarang saya mengambil pekerja luar pula kerana tunang saya itu mendapat kerja berkaitan dengan penjualan insurans.
"Apa-apa pun saya sentiasa ada di kedai, selepas tamat tugas di radio saya akan terus ke Uptown buka kedai kira-kira pukul 9 malam sehingga ke pukul 2 pagi," ujarnya.
Mengenai Dan Calonnya Adalah..., Ikhwan melakonkan watak sebagai Sulaiman, lelaki yang ingin mencari pasangan cinta daripada sebuah agensi cari jodoh.
Beritahu Ikhwan, walaupun hanya satu babak sahaja peranannya dalam drama tersebut, ia sedikit sebanyak membuatkan dia seronok untuk terlibat dalam kerja-kerja lakonan.
"Saya seronok sangat bila dapat tawaran berlakon walaupun satu babak. Maklumlah dengan kerja sebagai penyampai radio, saya tidak mempunyai masa untuk berlakon.
"Jadi apabila dapat berlakon dalam drama ini, rasa teruja pula," tuturnya.
Selain Ikhwan, Dan Calonnya Adalah... turut melibatkan pelakon Faralyna Idris, Anding, Shazliana, Maria Tunku Sabri dan Dafi.
Drama 28 episod itu akan mula ditayangkan pada 12 Disember ini setiap Isnin hingga Jumaat, pukul 12 tengah hari di laman web www.tonton.com.my/dancalonnya.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment