Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Sari lawan rasa takut

on Wednesday 19 February 2014


Mengakui bukan seorang yang lasak dan berani melakukan aktiviti ekstrem, pelakon kecil molek, Sari Yanti mencabar diri menyertai program Fear Factor Malaysia terbitan Astro.

Program yang mula menemui penonton sejak 15 Februari lalu itu turut menggandingkan 16 peserta dalam kalangan peminat bersama 16 selebriti antaranya Norman Hakim, Yana Samsudin, Zain Saidin, Dira Abu Zahar dan Shah Iskandar.

Bercerita pengalamannya menyertai program berkenaan, ibu kepada dua cahaya mata ini mengakui seorang yang jarang melakukan aktiviti lasak, namun apabila ditawarkan pihak Astro untuk terbabit dia bersetuju.

“Apa yang saya lakukan adalah mencabar diri untuk mencuba sesuatu yang jarang saya lakukan. Memang pada awalnya rasa macam kurang yakin, tetapi selepas fikir masak-masak saya mahu lakukannya.


“Suami juga tidak menghalang dan sentiasa memberi galakan atas apa yang ingin saya lakukan. Jika tidak mencuba, saya tidak tahu sejauh mana kebolehan saya dalam melakukan aksi ekstrem ini.


“Biasanya orang akan tanya bolehkah saya melakukan cabaran ini sedangkan saya tidak pernah melakukannya. Saya mahu dengan percubaan ini orang bertanya bagaimana saya boleh melakukannya,” katanya.

Mengulas mengenai cabaran sukar yang dilakukan dalam Fear Factor Malaysia, Sari berkata, dia paling sukar melakukan cabaran makanan kerana ia memerlukan kekuatan mental.

“Kalau bercakap soal makan semua orang fikirkan makanan yang sedap-sedap. Namun di dalam Fear Factor Malaysia, kami diberikan makanan yang pelik dan menjijikkan.

“Bayangkan saja apabila anda dipaksa menjamah makanan jijik yang akan menjadi darah daging. Jika mahu meneruskan cabaran, kita terpaksa melakukannya. Bagi saya cabaran ini bukan semua orang mampu dan berani melakukannya.

“Pada saya cabaran makan adalah satu ­penyeksaan dan jika tidak mempunyai mental yang kuat, agak sukar untuk melakukannya,” katanya yang ­bergandingan dengan peserta dari Melaka iaitu Anbia.


Kurang berlakon buat sementara waktu

Pelakon yang popular menerusi drama Kisah Kaisara ini lebih fokus terhadap keluarga walaupun menerima banyak tawaran berlakon.

Mengakui banyak menolak tawaran berlakon, Sari tidak kecewa dengan keputusan yang diambil.

“Saya akui kurang berlakon dan ada beberapa tawaran yang terpaksa ditolak kerana ketika tawaran tiba, saya sibuk dengan tugasan lain. Fokus saya juga kini lebih tertumpu pada anak-anak.

“Mungkin kerana seronok menguruskan sendiri anak-anak membuatkan saya mengehadkan lakonan. Dalam pada itu, saya juga berjinak-jinak dengan kerja di belakang tabir.

“Banyak perkara baru sedang saya pelajari sejak menubuhkan produksi Mediaglo Sdn Bhd, kerjasama dengan beberapa rakan artis seperti Tam Suhaimi, Farish Aziz dan Intan Ladyana.

“Banyak projek yang sedang kami rancang dan saya semakin seronok mempelajari kerja di belakang tabir. Namun saya akan pastikan tawaran berlakon tetap ada. Bukan bermakna kerana sibuk di balik tabir, saya mengabaikan bidang lakonan,” katanya.

Sumber
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment