Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Muzik - Muzik : Fara ganti Scha

on Sunday 8 February 2015


Selepas Anugerah Juara Lagu Ke-29 (AJL29) berakhir, sempena edisi ke-30 penerbitan program Muzik Muzik di TV3, pihak produksi memperkenalkan pengacara baru menggantikan pelakon Scha Al-Yahya.

Tanpa disangka, kekosongan ditinggalkan Scha untuk bergandingan bersama penyampai radio Hot FM, AG Selamat itu diisi Fara Fauzana. Pemenang anugerah Penyampai Radio Wanita Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) sembilan kali berturut-turut itu dipilih berdasarkan kredibiliti dimilikinya.

Sehubungan itu, kemunculan sulung Fara bersama AG dapat disaksikan penonton dalam Muzik Muzik 30, jam 6 petang ini yang disiarkan TV3.

Bukan hanya gandingan pengacara, tetapi Muzik Muzik 30 turut bertukar wajah meliputi set studio baru dan paparan kandu­ngan program lebih padat dan menghiburkan.

Penerbit Eksekutif Muzik Muzik, Nurhul Huda Khalid berkata, pemilihan Fara dibuat kerana penyampai radio wanita di HOt FM itu memiliki pengetahuan mendalam mengenai muzik.

"Mengambil kira usia Muzik Muzik yang sudah mencecah tiga dekad penerbitannya, kami memerlukan gandingan pengacara yang serasi untuk saling bekerjasama.

"Ditambah AG dan Fara pun memang sudah biasa bekerja bersama, jadi semestinya gandingan mereka dalam program Muzik Muzik 30 lebih memudahkan," katanya.

Berbicara persaingan pengacara lain, Nurhul Huda berkata, pemilihan Fara dianggap sesuai untuk me­nyuntik dimensi baru dalam program Muzik Muzik 30 ini.

"Apatah lagi, tahun lalu kami melihat Scha agak sibuk dengan banyak komitmen. Dia perlu masa menguruskan anak dan keluarga. Jadi, sejak itu kami mula mencari-cari pengacara yang sesuai.

"Memang Fara dilihat sebagai calon tepat untuk diganding bersama AG me­ngendalikan Muzik Muzik 30, tetapi ketika itu tiada sebarang keputusan dilakukan.

"Namun, selepas pelbagai penilaian dibuat dan melihat kelapangan jadual Fara, maka produksi mencadangkan namanya kepada pihak pengurusan dan mereka bersetuju," katanya.

Dalam usaha memantap­kan lagi pengisian program Muzik Muzik 30 kali ini, beberapa segmen baru turut diperkenalkan iaitu 'Launching at Muzik Muzik', Projek Muzik Hot FM dan 'Story of the Month'.
Bagi segmen 'Launching at Muzik Muzik' akan menyaksikan pihak produksi menjalani sesi rakaman atau siaran langsung pada majlis pelancaran album atau acara muzik dianjurkan syarikat rakaman dan artis.
Segmen EP Hot FM pula memberi ruang kepada penggiat muzik baru untuk mengetengahkan karya mereka dan disiarkan. Namun, penyertaan perlu dihantar dalam bentuk klip video sama ada rakaman kamera atau telefon pintar.

Lagu-lagu diterima melalui segmen Projek EP Hot FM yang begitu mendapat sambutan ramai ini akan disiarkan dalam Muzik Muzik 30 untuk diundi masuk dalam carta.
Manakala 'Story of The Month' pula adalah projek bulanan Muzik Muzik 30 untuk memaparkan perbincangan secara santai bersama ahli panel terdiri daripada penggiat seni iaitu penyanyi, komposer dan penulis lirik.

Selain pengacara, Muzik Muzik 30 juga dikendalikan gandingan dua penerbit ­iaitu Mohd Jamira Ramli dan Mohd Zamzuri Mohd Zaini.


Sumber
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment