Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Abam (Bocey) Minta Ibu Carikan Jodoh

on Sunday 8 March 2015


PETALING JAYA: Pelawak Abam Bocey memberitahu dia menyerahkan tanggungjawab kepada ibj untuk mencari teman hidup buat dirinya. 

Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd, 27, berkata, perkara itu disebabkan dia tidak percaya dengan wanita yang datang mendekatinya benar-benar ikhlas. 
"Saya sudah serahkan hal ini pada ibu dan biarlah dia cari wanita yang sesuai untuk saya. 
"Memang ada wanita yang cuba rapat dan kenal dengan saya, cuma saya tidak percaya dengan keikhlasannya sama ada betul dia ingin rapat dengan ikhlas atau sebab tertentu," ujarnya kepada mStar Online

Abam berkata, keadaan fizikalnya yang besar membuatkan dia agak meragui jika ada wanita yang mendekati dan mahu bersama dengannya. 

"Dulu masa saya tidak dikenali tidak ada siapa pun yang mahu kenal, tetapi bila sudah dikenali ramai pula yang mahu rapat," ujarnya. 

Bagaimanapun, Abam berkata, keluarga tidak pernah mendesak untuk dia mendirikan rumah tangga. 

Sementara itu, Abam berkata, dia mahu menumpukan perhatian sepenuhnya terhadap kerjaya terlebih dahulu sebelum berkahwin. 
Jelasnya, bukan mudah untuk dia mendapatkan kerja lain selain apa yang dilakukannya kini. 
Sebelum bergelar pelawak, Abam mengakui sukar untuk mendapat pekerjaan yang sesuai dengan keadaan tubuh badannya. 
"Pada umur 24 tahun saya belum lagi jadi pelawak susah orang nak bagi kerja sebab tengok keadaan fizikal. Kalau dapat pun tidak sesuai dengan keadaan fizikal. 
"Salah satunya iaitu pekerjaan terakhir ialah membaiki barang elektirik seperti lampu yang mana susah untuk saya memanjat tangga," ujarnya. 

Dalam perkembangan lain, Abam berkata, dia bersama kumpulannya Bocey bakal mengadakan persembahan di Lawak Ker der 2015, Panggung Sari, Istana Budaya, pada 16 hingga 19 April depan. 
Selain Bocey, pelawak Afdlin Shauki, Harith Iskander, Douglas Lim dan pelawak baharu Rayza Mukmin akan beraksi pada empat malam tersebut. 
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment