Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Akhirnya derita enam tahun didera ibu terbongkar

on Tuesday 9 August 2016


KUALA TERENGGANU - Penderitaan seorang remaja lelaki berusia 17 tahun yang dipercayai menjadi mangsa dera ibunya sendiri selama hampir enam tahun, akhirnya terbongkar setelah berjaya diselamatkan abangnya.

Mangsa adalah anak ketiga daripada empat beradik itu berasal dari Kampung Wakaf Dua, Marang, turut dipercayai menjadi mangsa dera bapa tirinya.

Menurut saudara terdekatnya, penderitaan mangsa terbongkar apabila abangnya yang berusia 18 tahun telah menceritakan perbuatan ibu dan bapa tiri mereka kepada salah seorang rakannya.

Abang mangsa kemudiannya bertindak membawa adiknya itu ke sebuah klinik di Chendering, Kuala Terengganu setelah melihat keadaan adiknya yang semakin teruk, sebelum dirujuk ke Hospital Sultanah Nur Zahirah, di sini, kira-kira jam 4.20 petang semalam.

"Hasil pemeriksaan lanjut mendapati, mangsa mengalami kesan kecederaan di seluruh badan dan remaja itu memaklumkan dia sering didera ibu dan ayah tirinya.

"Pihak hospital kemudiannya membuat laporan polis untuk tindakan lanjut,” katanya ketika ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah, di sini, hari ini.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Wan Abd Aziz Wan Hamzah ketika dihubungi Sinar Harian mengesahkan, ada menerima laporan berhubung kejadian itu.


Jelasnya, ibu dan ayah tiri remaja berkenaan yang masing-masing berusia 35 dan 46 tahun telah ditahan pagi tadi untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 31(1) Akta Kanak-kanak 2001.

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment