Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

EIRA SYAZIRA MAHU BERSALIN SECARA NORMAL

on Monday 22 August 2016


Sebelum ini pelakon Eira Syazira melahirkan anak sulung perempuannya menerusi kaedah pembedahan. Oleh itu, Eira yang dijangka bakal bersalin anak keduanya pada tahun hadapan berharap agar dapat bersalin secara normal pula.
 
"Semasa hamil anak pertama memang nak cuba bersalin normal, tapi pada ketika itu bayi terlalu besar, 4.3 kilogram. Doktor kata risiko kalau nak bersalin normal. Selepas itu terus amek keputusan dan semua setuju untuk bersalin kaedah pembedahan.
 
"Oleh itu, yang kedua ini teringin nak merasa keindahan kesakitan bersalin secara normal. Kalau kita imbau seperti zaman mak dan nenek kita semua bersalin secara normal tak ada pun kaedah pembedahan ini, sebab bila nak berpantang pun senang.
 
"Kalau pembedahan itu sakit tak rasa, namun selepas itu rasalah sakitnya, malah berpantang pun susah, apatah lagi rawatan pun rumit. Manakala bersalin normal sakit sekejap, jadi momen-momen macam inilah saya nak rasa," ujarnya ketika dihubungi sebentar tadi.

Pernah mengalami pengalaman bersalin melalui kaedah pembedahan dan kini pelakon itu lebih menjaga pola pemakanan agar kandungannya sihat dan tidak terlalu besar supaya mudah untuk bersalin.
 
"Sebab itu sekarang makan makanan yang berkhasiat agar kandungan taklah terlalu besar malah sihat dan senang nak bersalin.
 
"Jantina bayi masih belum tahu lagi perempuan ataupun lelaki, sebab kandungan baru berusia empat bulan lebih. Pada masa itu cuba nak tengok tapi mungkin bayi ini nak buat kejutan dekat ibu dan bapa dia," katanya.
 
Untuk rekod, Eira dan Azad berkahwin pada 16 September 2011, hasil perkongsian hidup mereka dikurniakan seorang permata hati.

Sumber
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment