Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Akibat Selalu Bersikap Kurang Matang, Nabila Huda Dedikasikan Kemenangan FFM28 Kepada Bapanya Amy Search

on Monday 5 September 2016


KUALA LUMPUR: Pelakon Nabil Huda mendedikasikan trofi kemenangannya menerusi kategori Pelakon Wanita Terbaik pada Festival Filem Malaysia Ke-28 (FFM28) kepada bapanya iaitu penyanyi rock terkenal Amy Search.

Nabila, 32, berkata, dia ingin bapanya berasa bangga dengan kejayaan itu kerana sebelum ini dia banyak menimbulkan masalah gara-gara sikapnya yang tidak matang.

"Kejayaan ini saya dedikasikan untuk papa saya serta keluarga kerana selama berada dalam industri sejak berusia 16 tahun banyak tindakan yang kurang matang saya lakukan.

"Saya mahu papa berasa bangga dengan kejayaan saya ini dan ia adalah hadiah istimewa dari saya buatnya," katanya kepada mStar Online.

Nabila ditemui pada sidang media FFM28 yang diadakan di Dewan Plenary, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC), di sini, malam Sabtu lalu.

Aktres ini memenangi kategori Pelakon Wanita Terbaik FFM28 menerusi filem Munafik.

Dalam pada itu, Nabila berkata, ia merupakan kemenangan pertamanya menerusi kategori utama sejak 15 tahun berkecimpung dalam industri lakonan.

Bagaimanapun kata Nabila, dia sebenarnya langsung tidak mengjangkakan kemenangan tersebut kerana sedar saingan sengit daripada calon yang turut bertanding.

"Saya langsung tidak jangka akan menang kerana saingan terlalu sengit terutama daripada pelakon-pelakon yang sudah biasa berlakon filem.

"Saya tidak banyak berlakon filem dan kemenangan ini juga yang pertama buat saya, sebelum ini saya hanya menang Pelakon Pembantu Terbaik di Anugerah Skrin menerusi drama Akulah Balqis," ujarnya.

Sementara itu, Nabila berkata, dia tidak pernah memilih genre dan skrip untuk melakonkan sesuatu filem atau drama namun bersyukur kerana sentiasa diberi peluang memainkan peranan yang dapat meninggalkan kesan kepada penonton.

Katanya, perkara itu juga memberi kekuatan dalam menzahirkan sesuatu peranan diberikan dengan baik sama ada menerusi filem atau pun drama.

"Saya bukan jenis memilih tetapi Alhamdulillah sering diberi kepercayaan membawakan watak berat malah kebiasaannya saya sering dapat bekerjasama dengan pengarah, krew produksi yang banyak membantu.

"Perkara itu juga membantu saya memberi tahap lakonan terbaik dan seratus peratus," katanya.

Sumber : Mstar
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment