Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

‘Penat Jadi Baik’ Safiey Ilias Mengaku Kembali Jadi Pondan Semula

on Tuesday 6 September 2016


SEBELUM ini, usahawan muda, Safiey Ilias pernah menjadi perhatian netizen apabila membuat keputusan untuk berubah dari seorang pondan kepada seorang lelaki.
Bukan senang kan nak tengok seorang mak nyah kembali kepada jantina asalnya? Tetapi ketika itu, Safiey nekad untuk menjalani kehidupan sebagai seorang lelaki tulen.
Perubahan Safiey telah mendapat liputan yang sangat meluas sehingga menjadi tetamu untuk ditemuramah di stesen televisyen, termasuklah TV AlHijrah.

Namun, Malaysia dikejutkan sekali lagi apabila Safiey membuat keputusan untuk menjadi Sofea Iliyas, seorang mak nyah.
Pada mulanya, Safiey memuat naik gambarnya berpakaian wanita di akaun Instagramnya dan posting tersebut telah menjadi buah mulut ramai.
Rata-rata netizen mengecam keputusan yang dibuat Safiey malah menggangapnya mempermainkan agama untuk meraih perhatian demi perniagaannya.
Selepas menerima kritikan dan ada pihak yang meminta penjelasan Safiey, dia mengambil keputusan untuk membuat kenyataan pengesahan di Facebooknya sendiri bagi menjelaskan perkara sebenar.
Menurut Safie, penghijrahannya tidak dibantu oleh orang sekeliling kerana sering mencemuh sehingga menyebabkan dia berputus asa untuk terus kembali kepada fitrahnya, menjadi seorang lelaki.
Tulisnya di Facebook;

Selepas itu, Safiey juga memuat naik printscreen whatsapp yang dihantar oleh kakaknya yang meluahkan rasa sedih tentang keputusan yang dibuat olehnya.

Emm, siapa yang tak sedih kalau ada ahli keluarga yang membuat keputusan seperti ini kan… Memang susah untuk berubah ke arah kebaikan, tetapi itu merupakan ujian yang diberikan supaya terus kuat dan tidak berputus asa.
Mungkin ada hikmah disebalik perkara yang terjadi ini. Semoga satu hari nanti Safiey akan kembali kepada fitrahnya dan menjalani kehidupan yang normal, sama seperti  lelaki lain.
Credit - MYNEWSHUB.CC


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment