Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Nina Iskandar diminati anak Datuk K

on Saturday 25 January 2014


MEMILIKI paras rupa cantik sudah tentu menjadi pakej paling berharga buat pelakon Nur Akmalina Iskandar atau lebih dikenali dengan panggilan Nina Iskandar untuk terjun ke dunia seni.

Ternyata, keputusannya untuk cuba menembusi dunia lakonan di Malaysia merupakan satu langkah yang tepat, tambahan pula dilamar untuk bernaung di bawah syarikat Metrowealth (MIG).

Bagaimanapun, sudah lumrah menjadi seorang artis apabila tidak dapat lari daripada dilanda dengan gosip hangat. Hakikatnya, itulah cabaran yang perlu dilalui terutamanya membabitkan pelakon-pelakon baharu.

Gadis jelita berusia 23 tahun yang ditemui pada majlis kesyukuran dan sambutan Tahun Baru Cina anjuran MIG yang berlangsung di N'Dah Catering & Services, Shah Alam, Selangor baru-baru ini berkata, dia mengakui agak takut apabila berhadapan dengan gosip.

"Kalau boleh saya tidak mahu terlibat dengan cerita yang negatif, terutamanya membabitkan tentang peribadi serta gosip yang yang kurang baik sehingga menjejaskan matlamat asal untuk mencipta nama sebagai pelakon.

"Apabila saya memilih lakonan sebagai karier utama dan berhijrah ke Malaysia, saya mahu dikenali dengan nama yang bersih dan ingin peminat lebih menilai bakat yang saya miliki ini berbanding cerita peribadi," jelasnya yang baru sahaja tampil dalam filem sulung berjudul Muka Surat Cinta.

Ujarnya, gosip juga sebenarnya merupakan sesuatu yang cukup asing buat dirinya memandangkan di negara kelahirannya, tidak ramai artis yang dikaitkan dengan gosip lantaran industri hiburan di sana yang tidak besar.

FIGURA jelita ini cuba mengelakkan diri daripada terbabit dengan gosip negatif.

Berhubung dengan gosip yang melanda dirinya berkenaan hubungan yang terjalin dengan salah seorang anak Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa iaitu Muhammad Adib, 24, ujar Nina, mereka berdua tidak pernah menjalinkan sebarang hubungan istimewa.

Jelasnya, perkenalan mereka hanya bermula ketika dia bersama Ketua Pegawai Eksekutif MIG, David Teo menghadiri majlis ulang tahun ke-35 Datuk Siti Nurhaliza yang berlangsung di Restoran Marini's On 57, Menara Petronas, Kuala Lumpur pada 11 Januari lalu.

"Saya hanya diberitahu (untuk ke sana) oleh David pada saat-saat terakhir sebelum majlis itu berlangsung dan kehadiran kami adalah bagi memenuhi undangan yang diterima oleh pihak MIG.

"David turut mengajak saya kerana ia merupakan permintaan daripada Adib yang meminta saya agar turut hadir.

"Lagipun, saya sendiri tidak tahu mengenai perkara berkenaan sehinggalah saya hadir ke majlis itu dan diberitahu yang Adib ini merupakan peminat saya," luahnya.

Dalam pada itu, Nina meminta supaya peminat tidak terus membuat andaian yang dia mempunyai hubungan istimewa dengan Adib, biarpun mereka duduk bersebelahan pada majlis pratonton filem Muka Surat Cinta di TGV Sunway Pyramid, Bandar Sunway, Subang Jaya, Selangor baru-baru ini.

"Saya anggap ia merupakan gosip semata-mata dan selepas majlis pratonton itu kami tidak berhubungan lagi antara satu sama lain.

"Mengenai maklum balas daripada keluarga saya di Brunei pula berkenaan gosip ini, mereka sekadar berpesan agar dapat membiasakan diri untuk berhadapan dengan sebarang gosip yang akan dilalui saya pada masa akan datang," tuturnya lagi.

Mengulas mengenai status Twitter milik Adib yang dilihat yang seolah-olah menafikan dirinya merupakan peminat Nina seperti yang laporkan oleh beberapa portal sebelum ini, pelakon itu enggan mengulas lanjut.

Ini kerana dia tidak membaca apa yang ditulis memandangkan dirinya tiada dalam senarai rakan Twitter kepada jejaka kacak tersebut.

Cabaran

Mengulas lanjut mengenai situasi yang melanda dirinya sekarang ini apabila terpalit dengan gosip cinta, Nina menyatakan bahawa ia merupakan satu cabaran yang terpaksa ditempuhi sebagai seorang pelakon.

Ujarnya, perjalanan yang perlu ditempuhi untuk menjadi seorang pelakon yang berjaya masih lagi panjang dan apa yang menimpa dirinya sekarang ini langsung tidak mematahkan semangatnya.

"Setiap orang ada pandangan dan persepsi masing-masing terhadap sesuatu perkara itu dan saya tidak boleh menutup mulut mereka yang memperkatakan tentang diri saya.

"Dalam keadaan sekarang ini, saya berasa sangat lega kerana bernaung di bawah sebuah syarikat seperti MIG yang sentiasa prihatin terhadap kebajikan para pelakon, selain peluang yang diberikan untuk mengembangkan lagi karier lakonan saya," ujarnya.

Berkenaan dengan karier lakonannya pula, ujar Nina, selepas Muka Surat Cinta, terdapat beberapa buah lagi filem lakonannya yang akan ditayangkan pada tahun ini seperti Pengantin Malam, Sniper dan Lu Gua Bro.

Sumber
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment