Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Konsert Search 35 Tahun Dapat Tajaan RM2 Juta

on Thursday 11 February 2016



SUBANG: Kumpulan rock legenda Search bakal mengadakan konsert sempena 35 tahun mereka dalam dunia seni di Stadium Merdeka dekat sini, pada 9 April depan.

Menurut vokalis utamanya Suhaimi Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai Amy, penganjuran konsert itu adalah untuk menghargai para peminat yang setia menyokong mereka selama lebih tiga dekad.

"Konsert ini merupakan salah satu konsert yang tidak pernah kami bayangkan sebelum ini dan sudah pasti ia berbeza daripada konsert yang pernah kita jayakan sebelum ini. 

"Rancangan ini sudah dilakukan sejak empat bulan lalu dan sudah pasti kami akan buat yang terbaik untuk konsert yang dijangka terbesar pernah dianjurkan di negara ini," ujarnya. 

Beliau ditemui pada sidang media Konsert Search 35 Tahun yang diadakan di Redland Terminal Centre & Hangar Complex, di sini, pada malam Rabu. 


Dalam pada itu, Amy berkata, susunan lagu yang akan dinyanyikan pada konsert tersebut juga berbeza daripada konsert sebelum ini iaitu dengan menampilkan beberapa lagu yang jarang mereka nyanyikan.

Jelasnya, lagu-lagu yang dinyanyian malam konsert itu juga akan menceritakan perjalanan selama 35 tahun kumpulan tersebut dalam industri seni tanah air.

"Kami masih lagi berbincang dan mencari lagu yang terbaik untuk dinyanyikan pada malam tersebut, sememangnya susunan lagu itu menceritakan perjalanan kami selama 35 tahun dalam industri.

"Kita sudah biasa bawa lagu-lagu yang sama pada setiap konsert, kali ini kita akan cuba bawa lagu yang jarang dibawa pula," ujarnya. 

Search dianggotai oleh Amy (vokalis),Yazid (dram), Nasir (bes), Nordin (gitaris) dan Kidd (gitaris).  

Majlis sidang media turut dimeriahkan dengan persembahan kumpulan Bunkface, Hazama, Pita Hati dan Akim & The Majistret. 

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Afjets Sdn Bhd., Amrul Nizar Anuar selaku penaja berkata, lebih RM 2 juta bakal dibelanjakan bagi menjayakan konsert istimewa tersebut.

Tambahnya, beberapa kejutan bakal diadakan pada malam itu yang semestinya memberikan sesuatu di luar jangkaan untuk diingati oleh peminat-peminat Search.

"Berlainan daripada konsert-konsert sebelumnya, diharapkan peminat-peminat bersabar dalam menantikan kejutan tersebut.

"Beberapa aktiviti yang berbentuk tribute flashback bersama peminat Search juga telah dirancangkan beserta hadiah-hadiah menarik bagi tujuan promosi untuk menjayakan konsert tersebut," ujarnya.

Pihaknya juga akan memastikan keselamatan berjalan lancar di bawah pengawasan ketat pihak polis sepanjang ia berlangsung.

Tiket dijual dengan harga RM135, RM288, dan RM899. Ia boleh dibeli mulai 11 Februari  ini dengan melayari www.tiketpro.com.my

Sumber
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment