Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

Kejadian diINDIA, Lelaki Usung Mayat Isteri Sejauh 10km Kerana Miskin

on Friday 26 August 2016


Kesian…akibat kemiskinan hidup, seorang suami, Dana Majhi terpaksa mengusung mayat isterinya di atas bahunya dan berjalan sejauh 10 kilometer untuk balik ke rumah disebabkan dia tidak mampu menyewa kenderaan.
Isterinya meninggal dunia di hospital Kalahandi, India, akibat penyakit batuk kering.
Sepanjang perjalanan itu, Dana ditemani oleh anak perempuannya yang berusia 12 tahun, yang menangis teresak-esak mengenangkan ibunya yang telah meninggal dunia.
Dana terpaksa berjalan kaki selepas ambulans enggan menghantar mayat isterinya ke rumah mereka.
Tanpa wang untuk menyewa kenderaan, dia tiada pilihan lalu Dana membalut mayat isterinya dengan beberapa helai kain dan berjalan balik ke rumah mereka di Bhubaneswar.
“Saya memberitahu pihak hospital bahawa saya miskin dan tidak mampu menyewa kenderaan . Saya berulang kali meminta (ambulans) namun mereka memaklumkan tidak dapat membantu,’’ kata Dana.
Selepas 10km perjalanan itu, barulah sebuah ambulans diatur bagi menghantar mayat isterinya ke rumah mereka, yang terletak kira-kira 60km dari hospital.
Dalam pada itu, Ahli Parlimen Biju Janata Dal, Kalikesh Singh Deo, dalam tweetnya berkata beliau telah meminta pihak berkuasa untuk mengambil tindakan sewajarnya,’’.
P/S: Tidak dapat dipastikan siapa yang benar dalam perkara ini.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment