Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

'Fizo Omar Cinta Pertama Saya' - Mawar

on Tuesday 29 October 2013


PETALING JAYA: Anak kepada pengasas tudung jenama Fareeda iaitu Mawar Abdul Karim dan bakal isteri kepada Fizo Omar mengakui pelakon itu adalah cinta pertamanya.

Mawar, 24, berkata, sebelum ini dia tidak pernah mengenali mana-mana lelaki kerana memberikan tumpuan kepada perniagaan namun kesungguhan Fizo memikatnya telah membuatkan dia menerima cinta itu.

"Tidak mudah untuk saya menerima Fizo dan saya akui pada mulanya agak jual mahal kerana ingin menguji kesungguhan dan keikhlasannya terhadap saya.

"Bagaimanapun saya kagum dengan usahanya untuk memikat saya dan restu daripada keluarga juga telah membuatkan hati saya terbuka untuk menerimanya," kata Mawar kepada mStar Online ketika ditemui pada sidang media pengumuman tarikh pertunangan dan pernikahan mereka di Cathay e@Curve di sini, Isnin.

Fizo dan Mawar bakal disatukan sebagai suami isteri pada 10 November depan di rumah pihak perempuan di Country Heights, Kajang. Mereka akan bertunang sehari sebelum tarikh itu.

Terdahulu Fizo sempat melakukan gimik dengan melamar Mawar di dalam panggung wayang dengan disaksikan oleh pihak media dan ahli keluarga kedua-dua belah pihak.


Fizo melakukan gimik dengan melamar Mawar di panggung wayang dan menghadiahkannya dengan sebentuk cincin.
Selain sejambak bunga, Fizo turut menghadiahkan sebentuk cincin kepada Mawar.

Dalam perkembangan sama, Fizo berkata, walaupun hubungan yang terjalin agak singkat iaitu selama enam bulan namun keserasian yang ada membuatkan mereka ingin berumah tangga.

Jelas Fizo, walaupun jarang bertemu dengan buah hatinya itu tetapi perbualan di telefon mengeratkan kasih di antara mereka. Malah mereka ingin bercinta selepas berumah tangga.

"Naluri hati saya mengatakan dia wanita terbaik selain kami sangat serasi dan berpandangan sama dalam banyak perkara. Paling penting keluarga kami merestui hubungan ini. Saya rasa lebih baik bercinta selepas berkahwin," jelasnya.

Dalam pada itu, Fizo berkata, majlis perkahwinan mereka nanti akan diadakan untuk keluarga kedua-dua belah pihak, rakan rapat dan wakil media sahaja atas permintaan keluarga masing-masing.

Kata Fizo, selepas bernikah mereka merancang untuk mengadakan tiga majlis resepsi di Kuala Lumpur, Kelantan dan kampung halaman isterinya iaitu di Pulau Pinang.

"Majlis tunang dan akad nikah akan buat secara sederhana sahaja dan jemputan juga tidak ramai tetapi akan ada majlis resepsi lain dan Insya-Allah kami akan jemput semua pada majlis itu nanti," ujarnya.

Majlis pertunangan dan pernikahan pasangan itu bakal disiarkan secara langsung menerusi slot program Nasi lemak Kopi O di TV9.

Fizo juga merupakan pengacara program tersebut yang disiarkan pada setiap hari Jumaat, Sabtu dan Ahad pukul 8 hingga 10 pagi.

Sumber
Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

Unknown said...

ooo anak mami penang


26 November 2013 at 19:15
Unknown said...

ooo anak mami penang


26 November 2013 at 19:16

Post a Comment