Blog yang mengandungi berbagai berita dan informasi terkini yang hangat dan panas..

MAJLIS KAHWIN YANA SAMSUDIN 90 PERATUS DITAJA

on Sunday 8 February 2015

 
 
Menjelang tarikh pernikahan Yana Samsudin dan Fadzil Zahari pada 13 Februari ini, bermakna tinggal seminggu lagi keduanya bakal disatukan sebagai pasangan suami isteri. 
 
Menariknya, untuk majlis perkahwinan yang bakal berlangsung boleh dikatakan 90 peratus daripadanya ditaja oleh beberapa pihak.
 
"Buat masa sekarang persiapan sudah 60 peratus yang siap.  Kad jemputan juga baru siap dan saya sedang menghantarnya.  Soal penajaan, memang ramai pihak yang sudi menaja.  Dari pelamin nikah, sanding, busana kahwin dan cenderahati untuk tetamu semuanya ditaja.  Cuma, makanan sahaja saya bayar sendiri," kongsi Yana tentang hari bahagianya itu.
 
Yana dan Fadzil akan dinikahkan pada petang 13 Februari iaitu selepas solat Jumaat sementara majlis persandingan mereka akan diadakan pada keesokan harinya di kampung Yana yang terletak di Yong Peng, Johor.
 
"Saya rasa tidak ada salahnya mewar-warkan majlis perkahwinan ini.  Lagi pula saya umumkannya selepas semuanya telah 'confirm'.  Memandangkan dalam tempoh tersebut adik saya dan Fadzil masing-masing sedang bercuti semester, jadi kami sepakat memilih tarikh berkenaan," ujarnya lagi yang mana majlis bertandang sebelah pihak lelaki akan diadakan pada 7 Mac akan datang.
 
Ditanya ada tidak pantang larang yang diamalkan sebelum berlangsungnya majlis pernikahan kelak, kata Yana;
 
"Tidak ada sebarang pantang larang seperti orang-orang tua kata yang mana tidak boleh bertemu bakal suami seminggu sebelum bernikah.  Bagi saya, dalam soal perkahwinan apa yang penting adalah pernikahan.  Saya mengharapkan agar semuanya berjalan lancar."
 
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment